Sunday, April 5, 2009

::Hari Yang Endah~::



Selamat pagy sume.. Hari ahad yang Indah muncul lagy.. hati ni senang bangat.. Huhu~ Aku bangun tdo dengan kesegarannya.. actually, x tdo pn. Just bangun tdo bangun tdo. Semalam after modul, sampai je rumah trus pengsan. Dari pukul 3 sampai kul 7. Huishh... mmg x seda langsung. hari ujan pun mamai2 je tgk luwa. huhuhu..=P Akibatnya..... malam xleyh tdo. just tdo sejam setengah, kul 2 sampai kul 3.30pagi.




Semalam, kat UiTM ade modul ijazah 4. Pengisiannya berbentuk kerjaya selepas graduat. Kalaw nak diikutkan, yang sebenarnya modul dah abes dah. tapi, untuk sem ni ade pulak tambahan modul. And seperti biase, semua pelajar part 4 and segelintir pelajar part 5 dikehendaki menghadirinya. sepanjang sesi modul, ceramah diberikan oleh dua org fasilitator. Sesi pertama, oleh kauselor UiTM. Beliau membicangkan fenomena penggangguran yang semakin meruncing dikalangan siswazah. Hurmm... memang menakutkan. Tambahan pulak, ekonomi dunia skarang tengah x stabil. Banyak company yang buang pekerja. And x kurang jugak yang membuat pelbagai strategi untuk menjaga kebajikan pekerjanya. Antara yang mengemukakan strategy, CIMB bank. Mereka menawarkan cuti tanpa gaji kepada pekerja-pekerjanya in about 6 month kalaw x silap. Tapi, bile difikirkan balik, ape pekerja2 yang cuti tu nak makan kalaw x keje? alamatnye mati kering la diorang nanti. Satu kelemahan yang aku kenal pasti dalam sesi pertama ni adalah, ketidaksediaan penceramahnya. Beliau mempunyai banyak cerita dan info yang ingin dikongsi bersama. Tapi, beliau mungkin x cukup bersedia kot. Info2 seperti slide show and gamba berterabur. Kan lebey baik kalaw sume benda yang ingin dikongsi bersama pelajar disusun dalam satu folder. Penyampaian dan persembahan akan lebih menarik dan sempurna. Hopefully benda ni x jadi lagi di masa-masa akan datang.




Waktu rehat, cam biasa, semua pelajar diprovidekan dengan sarapan pagi. well~ macam biasa, perut nih memang x cukup ngan 1 mee. aku pun amek la lagi satu mee goreng. ikin kate, aku ni x padan kurus. Tapi makan banyak. wahaha... Sesi ceramah ke-2 bermula agak lewat. kali ni penceramah jemputan daripada alumni UiTM. beliau skarang merupakan seorang consultant. aku berpindah daripada tempat duduk belakang ke tengah masjid. Malangnye, kedudukanku x strategik sangat. Hanya dapat tengok separuh slide show kat depan. kali ni topic camne nak berhadapan ngan interviewer. penyampaian untuk slot ni agak bosan. Mungkin sebab tu kot ramai pelajar terutamanya pelajar lelaki awal2 lagi dah menghilangkan diri. hurmm.. memang x boleyh blah..




Balik semula pada ceritaku pada hari ni... Aku bangun awal pagy ni. Kul 4, aku dah turun bawah. Perkara pertama yang aku lakukan, adalah basuh baju.. baru aku sedar, betapa banyaknye baju x basuh lagi. Ni semua gara-gara minggu yang agak sibuk minggu lepas. Akibatnya, pukul 6 baru habes cuci sume baju. Dengar je azan, aku pn sembahyang lah subuh. Lepas tu kejut mama skali. Kul 6.30 pagy, hari dah semakin cerah. aku pun sidai la baju.. wahh.. penuh sungguh ampaian.. Jiran2 rumah pun semua dah bangun. apek sebelah rumah pun sangat rajen bersenam pagy2. Awalnya, aku pun bercadang untuk berjogging. Tapi niat tu terbatal sebab xde kawan. diorang sume masih tdo lagi. Pastu, mulela sesi kemas mengemas bilik.. wahhhhhhh!!! bilik aku dah jadi sangat santek.. kemas taw.. baru la ade mood nak study kaw2.. huhuhu(^_^)

No comments:

Post a Comment

KaMoo!! ContenG Skeyt Mehh ☂